Przejdź do treści
Strona główna » Regulamin

Regulamin

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep www.meskiskill.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży/Rezerwacji Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.meskiskill.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.meskiskill.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
    1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    3. Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    4. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.meskiskill.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
  2. FORMULARZ ZAMÓWIENIA/REZERWACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.meskiskill.pl umożliwiający złożenie Zamówienia/Rezerwacji.
  3. KLIENT – Usługobiorca posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  4. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. PRODUKT – dostępna w Sklepie usługa lub Treść Cyfrowa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  7. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.meskiskill.pl

    ZAMÓWIENIE/REZERWACJA – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA -Firma: Kod Talentu Sp. z .o.o. ul. Szlak 77/222, 31-153 Kraków, NIP: 6762671351, REGON: 528951258, KRS: 0001112173, Email: meskiskill@gmail.com

  1. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. 10. TREŚCI CYFROWE – dane dostarczane przez Sprzedawcę w formie cyfrowej, do których dostęp osiąga się poprzez pobranie na urządzenie Klienta.
  2. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
  3. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
  4. ZAMÓWIENIE/REZERWACJA – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
    Sprzedawcą.

§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep www.meskiskill.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet. 
  2. Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. 
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
  5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  6. Zamówienia można składać:
    1. poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.meskiskill.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@meskiskill.pl.
  7. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  8. Produktami sprzedawanymi w Sklepie są usługi (szkolenia) oraz Treści Cyfrowe. W przypadku zamówienia Treści Cyfrowej niezapisanej na trwałym nośniku jest ona wysyłana na adres e-mail wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
  9. W przypadku, gdy Sprzedawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem wykonania usługi stanowiącej Produkt, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
  10. W sytuacji, o której mowa w pkt 9 niniejszego paragrafu Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Sprzedawcę, czy:
    1. przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo
    2. odstępuje od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
  11. Jeżeli Klient odstępuje od Umowy Sprzedaży zgodnie z pkt 10 niniejszego paragrafu lub jeżeli Sprzedawca odwołuje wykonanie usługi stanowiącej przedmiot Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klient ma prawo, według swojego wyboru:
    1. otrzymać usługę zastępczą o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na usługę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie,
    2. żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych przez niego świadczeń.
  12. Sprzedawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi stanowiącej Produkt, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
    1. działaniem lub zaniechaniem Klienta,
    2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie Sprzedaży, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
    3. siłą wyższą (zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym tj. żywiołowym, nie do uniknięcia, takie, nad którym Sprzedawca nie panuje, zwłaszcza zdarzenia o charakterze katastrofalnych działań przyrody i zdarzenia nadzwyczajne w postaci zaburzeń życia zbiorowego, jak wojna, zamieszki krajowe, epidemia).

 

§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 7.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.  
  4. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
    1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    2. formularz odstąpienia od umowy,
    3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie wysyłany w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w Formularzu Zamówienia.

§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    1. płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (PayU.pl, PayPal, Przelewy24.pl).
  2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w dniu jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  4. Poprzez Przelewy 24 Płatności przyjmujemy za wszystkie produkty i usługi oferowane na naszej stronie.
  5. Po zakończeniu transakcji otrzymasz e-mail z potwierdzeniem zakupu.
  6. Usługa zostanie wykonana dopiero po jej opłaceniu.
  7. W przypadku rezygnacji z usługi lub innych sytuacji przewidzianych w regulaminie, środki mogą zostać zwrócone za pośrednictwem systemu Przelewy24.

§ 6 REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Reklamacja z tytułu rękojmi.
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    2. Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@meskiskill.pl.
    3. W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
    4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
    5. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
    6. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

  1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.
  3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy liczy się od dnia, w którym Konsument objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
  4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
    a) w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
    b) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  5. Zwrot nie podlega rozpatrzeniu w przypadku gdy: użytkownik skorzystał już z zakupionego produktu; jakikolwiek materiał udostępniony w zakupionej usłudze cyfrowej lub książek elektronicznych został przez użytkownika odtworzony/otwarty.
    „Jak stanowi bowiem art. 38 ustawy, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    Jeżeli więc konsument kupi płytę z muzyką i ją rozpakuje, traci prawo do odstąpienia od umowy. Jeżeli tego nie zrobi i się rozmyśli, będzie miał 14 dni na złożenie oświadczenia o takim odstąpieniu i będzie mógł płytę odesłać sprzedawcy. Podobnie jest z filmami, grami komputerowymi, książkami w formacie elektronicznym i innymi programami. Liczy się to, czy z produktu zostanie usunięte oryginalne opakowanie, czy nie.
    WIRTUALNE PRODUKTY
    Z tej samej muzyki, filmu lub gry komputerowej konsument może korzystać w ten sposób, że są one udostępniane przez sprzedawcę na specjalnym portalu (serwerze), a klient może je pobrać na swoje urządzenia albo korzystać z nich online. W takim przypadku mamy do czynienia z usługą świadczoną przez przedsiębiorcę albo dostarczaniem właśnie treści cyfrowych. O utracie lub zachowaniu prawa do odstąpienia od umowy będzie zatem decydował moment, w którym konsument zacznie z tej usługi (treści) korzystać.”
  6. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§ 8 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
    1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
    2. wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
  2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 9 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 8 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
    1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
    2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do poczty elektronicznej,
    3. przeglądarka internetowa,
    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 10 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@meskiskill.pl
  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 11 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.meskiskill.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 11 pkt3 oraz elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Firmy: Kod Talentu Sp. z.o.o. ul. Szlak 77 / 222, 31-153 Kraków, NIP: 6762671351, REGON: 528951258, KRS:0001112173. Firma ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.meskiskill.pl, bez zgody Usługodawcy.

Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.meskiskill.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.

Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.meskiskill.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.meskiskill.pl użyte są w celach informacyjnych.

§ 12 Zgoda na Wykorzystanie Wizerunku i Publikację Zdjęć


Osoba, biorąc udział w sesji fotograficznej, wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie zdjęć swojego wizerunku w celach promocyjnych i marketingowych na platformach powiązanych z marką Męski Skill ale też na platformach fotografów wykonujących zdjęcia na zlecenie Kod Talentu Sp. z o.o., między innymi na:

  • Stronie internetowej meskiskill.pl,
  • Profilach Męski Skill na Instagramie, Fotografowie.meski.skill na Instagramie, Igor.meski.skill na instagramie, Fanpage Męski Skill na FB, Grupa Męski Skill na FB, Profil Kamil Męski Skill na Instagramia, Fanpage Igor Męski Skill na FB i innymi serwisami związanymi z marką Męski Skill.
  • Profilach na Instagramie, facebooku i innych portalalach fotografów działających na zlecenie Kod Talentu Sp. z o.o.
  • w kampaniach reklamowych i mailingowych
  • Stronach internetowych należących do fotografów realizujących sesję marki Męski Skill (Kod Talentu sp. z o.o.)

Zakres wykorzystania zdjęć
Zdjęcia mogą być wykorzystane wyłącznie w celu promocji działań, usług lub wydarzeń związanych z marką Męski Skill (Kod Talentu Sp. z o.o) oraz ich zleceniobiorcami i współpracownikami.

Prawo do wycofania zgody
Osoba, której wizerunek znajduje się na zdjęciach, ma prawo do wycofania zgody na ich dalsze wykorzystanie. W takim przypadku należy skontaktować się poprzez adres e-mail wskazany w regulaminie lub na stronie internetowej.

§ 13 Termin realizacji usług

  1. Mentoring 3-miesięczny:
    • Usługa mentoringu rozpoczyna się w uzgodnionym terminie po zaksięgowaniu płatności.
    • Harmonogram sesji mentoringowych (np. spotkań online, konsultacji) zostanie ustalony indywidualnie z klientem.
    • Czas trwania usługi wynosi 3 miesiące od daty rozpoczęcia pierwszej sesji.
  2. Sesja zdjęciowa:
    • Termin sesji zdjęciowej zostanie uzgodniony indywidualnie z klientem po zaksięgowaniu płatności.
    • Sesja odbywa się w uzgodnionej lokalizacji lub online, jeśli dotyczy.
    • Gotowe zdjęcia zostaną dostarczone w formie cyfrowej w ciągu 14 dni od daty sesji.
  3. Dwugodzinne Konsultacje Online
    • Konsultacje online są dostępne po zaksięgowaniu płatności
    • Termin konsultacji ustalany jest indywidualnie z klientem.
    • Zmiana terminu konsultacji możliwa jest wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu, z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem.
  4. Indywidualny Program Mentoringowy (3-miesięczny)
    • Program mentoringowy rozpoczyna się w terminie uzgodnionym z klientem po zaksięgowaniu płatności.
    • Harmonogram spotkań ustalany jest indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb klienta i dostępności mentora.
    • W przypadku konieczności zmiany terminu spotkania, klient zobowiązany jest poinformować nas co najmniej 24 godziny wcześniej.
  5. Kręgi Socjalne
    • Udział w kręgach socjalnych wymaga wcześniejszej rezerwacji oraz dokonania płatności.
  6. Zmiany terminów:
    • W przypadku konieczności zmiany terminu rozpoczęcia mentoringu lub sesji zdjęciowej prosimy o wcześniejsze powiadomienie z co najmniej 48 godzinnym wyprzedzeniem.
    • W sytuacjach wyjątkowych firma zastrzega sobie prawo do zmiany terminów realizacji usług z wcześniejszym powiadomieniem klienta.

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. 
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.